2011. április 30., szombat

Tejszínes-tarjás penne

...avagy hogyan dolgozzuk fel a húsvéti maradékot.

Idén se vettünk magunknak külön se sonkát, se csülköt, se tarját, se semmilyen Húsvéttal összefüggésbe hozható állatrészt. Szeretem én is, nemcsak Nyúl, de akkor is... mindegyik túl nagy kettőnknek. DM-ék úgyis vettek idén is, és bármilyet is vettek, túl nagy volt az nekik... elhoztuk hát a felét... vagy inkább a harmadát, nem tudom pontosan, de az is nagy darab főtt tarja volt.
Már akkor mondtam DM-nek, hogy ebből nagyon jó kis tejszínes szószt fogok csinálni, ha Nyúl már ráunt. Ez hamarabb eljött, mint gondoltam... kétszer, max. háromszor ha evett belőle.
A recept egyszerű: felkockáztam a tarját (még így is megmaradt a fele), és a saját zsírjában megsütöttem... közben kikevertem a lisztet 2-3 deci főzőtejszínnel és ráöntöttem a husira... szórtam rá szerecsendiót, majd a végén petrezselymet.
Közben a másik kezemmel feltettem a vizet forrni... és annyira penge voltam, hogy szimultán megugrottam a feladatot: egyszerre főztem tésztát és szószt. Az ebéd így fél óra alatt kész lett.

Mi a fura a képen?
(...azonkívül, hogy megint rettenetesen jó lett.
...és azért van rajta kevés sajt,
hogy látszódjon a szósz, ha már olyan csinos.)



Nagyon-nagyon várunk vissza
Robert Kubica!








Share

2 megjegyzés:

  1. Azt nem tudom hogy "mi a fura a képen", csakis azt tudom, hogy imádnám ezt a tésztát, így ahogy van!!!:))

    VálaszTörlés
  2. Van most ez a főzőtejszínes korszakom, nagyon ízlik. :) Először nem szerecsendiós, hanem tárkonyos verzióban akartam megcsinálni, de az majd csak jövő héten lesz... úgyis nemrég volt gombával.
    A képen az egyik villa felesleges. :)

    VálaszTörlés

Share