2011. május 14., szombat

Szuperfinom tejfölös lencseleves

Kedden voltam ismétlő vérvételen a vashiány miatt... vártam az eredményt, és megnyugtatásul (mintha bármit is számított volna vérvétel után) valami vastartalmút akartam főzni.
Leves rég volt, ezért megszavaztam a lencselevest.
Hamar kész lett, és úgy sikerült, ahogy szerintem soha nem fog a jövőben... így csak egyszer lehet megfőzni, legközelebb már nem lesz ugyanaz... ha mégis, majd frissítek.
Amit beletettem: 25 deka lencse (beáztatva), 1 hosszú petrezselyemgyökér, 5 sárgarépa (nem voltak túl nagyok, viszont már a zsenge idei termésből, ezért ennyit), 2 babérlevél, 3 gerezd fokhagyma, egy darab kolbász összekockázva, só.
Ezeket mind beletettem a fazékba, öntöttem rá vizet, és főzni kezdtem... nem sokáig, hamar puha lett minden. Miután megfőtt a zöldség, egy pohár tejfölt 3 teáskanál liszttel csomómentesre (majdnem) kevertem, és behabartam vele a levest. Lehet nem kellett volna liszt az eredeti recept alapján (vagy ötöt elolvastam, mielőtt kialakult a sajátom), de én így csináltam, és nagyon finom lett. Azért is dicsérem ennyire, mert Nyúl olyat mondott, amit még soha: Nagyon finom!

Erős Pista fakultatív, de egy mokkáskanál nem oszt, nem szoroz.



Nagyon-nagyon várunk vissza
Robert Kubica!





Share

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Share