2011. augusztus 18., csütörtök

Kevert sütemény

Milyen? Miért?
Mert megint a Rama süteményes füzetből sütöttem, és ott ez a recept "Barackos kevert sütemény" elnevezéssel szerepelt, de én először szilvával sütöttem meg, másodszor pedig almával, ezért nálunk marad sima Kevert sütemény.

Hozzávalók a tésztához: 13 dkg Rama sütőmargarin (most sem azt használtam, de tényleg nagyon jó ez a Rama receptfüzet és a Rama margarin is nagyon finom, de abszolút megfelel az olcsóbb margarin is), 12 dkg kristálycukor, 3 tojás, 1 cs sütőpor (Igazából 1 kiskanál áll a leírásban, de mindkét sütinél beleöntöttem egy egészet. Pontosan nem tudom mi lehet a hátránya, ha több sütőport használunk az előírtnál, de látszólag semmi.), 16 dkg finomliszt, 4 evőkanál tej, maréknyi pörkölt, durvára tört dió (5dkg) (kihagytam az egész diós bagázst, de ha tettem volna bele, lehet hogy mogyoróval helyettesítem).
A tepsi kikenéséhez: 2 dkg margarin és 1-2 ek liszt
(lisztet sem használtam, mert akárhányszor belisztezem a tepsit, a végén poros marad, viszont amikor nem, akkor sem ragad a formába a sütemény).
A tetejére: 11-12 kisebb szem (kb. 60 dkg) sárgabarack (oder szilva, alma, bármilyen gyümölcs), fél kiskanál őrölt fahéj, 1 ek porcukor.

Az elkészítésben részletezik a mit, hogyan, milyen sorrendben kérdést, de megmondom őszintén, akkor is működik, ha az összes hozzávalót belerakjuk egy tálba, és egyszerre összekeverünk mindent. Persze, akinek van erre külön ingerenciája, az kikeverheti előbb a cukrot a puha margarinnal, majd egyesével a tojásokkal, a lisztes sütőporral és a tejjel, de szerintem csak időpocsékolás, semmi több.
Miután a masszát belesimítottuk a kivajazott tepsibe, a gyümölcsöt a tésztára rakjuk, kicsit bele is nyomkodjuk, fahéjjal megszórjuk (vaníliás cukrot is szórtam rá).
A sütési idő elég relatív, mert mindenkinél más-más a sütő maga, és a rendszer is, amiből az energia áramlik, de az biztos, ha már nagyon jön az illata, és a kés sem lesz maszatos, akkor kész.
A hőfok nálam majdnem mindig 175 °C.

Az almás kevert.

A szilvás finomabb lett.

Erről a képről pedig minden eszembe jutott, csak a süti nem.



Nagyon-nagyon várunk vissza
Robert Kubica!






Share

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Share