2010. január 1., péntek

Újévi menü

Nagy meglepetésre, ma lencsefőzelék lesz az ebéd...
Viszont, nálunk nem csak ilyenkor van, mert mindketten nagyon szeretjük... éppen ezért volt is alkalmam rá, hogy tényleg megtanuljam ízletesre főzni. Azt rakok bele, amit mindenki más, csak kicsit másképp. A hagymát is nagyon szeretjük, ezért én nem egybe főzöm bele, hanem összeaprítva, mert így nem kell kidobni a végén, és jobban belesimul a zamata is. Azzal kezdem, hogy a fél kiló lencsét beáztatom 5-6 órára (úgy látszik, mindent fél kilóból csinálok), de előtte is, és utána is alaposan megmosom. Mivel, nem akarom túl hagymásra, ezért nem kettőt, hanem csak másfelet szeletelek fel. Nem kell megdinsztelni, csak beleteszem a fazékba a lencsével és egy kis kolbikával együtt, teszek melléjük még 2 babérlevelet is, 5 mokkáskanál sót, és alágyújtok. Fél óra múlva behabarom 3dl tejföllel, amit előtte már összekevertem 3 kanál liszttel. Egy kupaknyi citromlé is csak használ neki, de 2 evőkanál ecet is... és hagyom még 5 percig őket a tűzön. A virslit nem főztem, hanem sütöttem... kicsit unom már a főtt virslit, lehet azért... de lehet inkább azért, mert így finomabb... és nem csak úgy simán vágtam vagy karikáztam, hanem hosszába hasítottam négy felé.

A jó öreg serpenyő nem hazudik...
és külön fűszer sem kell, ő maga a fűszer.


A kolbász és a virsli barátságot köt.

Share

2 megjegyzés:

Share