2011. március 17., csütörtök

Pörkölt

Nyúl lázadozott egy ideje, hogy elege van a pempőből, ezért erőt vettem magamon, és elkészítettem életem első pörköltjét. Nem vagyok nagy konyhamájszter, de azt tudom, hogy a pöri valamilyen zsírosabb husiból a legjobb, és semmi esetre sem valamilyen szárnyas mellből (angyalosból főleg nem). Ennek ellenére csirkemellből főztem, mert az volt itthon... gondoltam, legalább nem kell piszkálni, nem kell a tányér szélére toszogatni a zsíros részt.
3 vöröshagymát vágtam fel (relatíve apróra), ráraktam a fél kiló összekockázott mellet, megsóztam, és pörköltem. Tudom, hogy hasznos, ha van egy paprika, és egy paradicsom is a pörköltben, de ilyenek nem voltak a hűtőben, viszont paradicsomlé igen. Vashiány ellen az is... meg azért is mert szeretem... akár vodka nélkül is.
Szóval, egy deci paradicsomlét is megszavaztam... de legközelebb mindenképpen kihagyom, mert szerintem attól lett hal íze hidegen. Igen... valamitől kihűlt állapotában hal íze volt. Mondjuk, régen divat volt haltáppal etetni a csirkéket... akkoriban gyakran volt mindegyiknek hal íze, de ennek most, a fűszerezéstől volt olyan szerintem.
Amikor már elég pörköltnek gondoltam, megpirospaprikáztam, és egy kis paprikás sült krumpli fűszersót szórtam rá... az finom, és nagy baj nem lehet belőle, max annyi, hogy mindennek ugyanazt az ízt adja, ami ellen Nyúl majd esmét lázadhat.
Említettem múlt héten, hogy 2 sárgarépát félreraktam... azokat is belekockáztam... lehet attól volt hal íze? Valami nem passzolt, az biztos.
Összefoglalva: 3 vöröshagyma, fél kiló csirkemell, só, pirospaprika, sült krumplis fűszersó, 2 sárgarépa, szárított petrezselyem (a végén... de azt most kifelejtettem), és annyi víz, hogy ellepje -> fedő alatt főzni, amíg a csirke megpuhul.

Sehonnan se volt szép... a répától különös hatást keltett,
ezért nem akartam olyan képet tenni ide, ami felülről készült.
A tarhonya is kényes állat: pirítottam-pirítottam... kicsit elbambultam,
és már fél perc alatt koxi lett... de a halhoz illet.



Nagyon-nagyon várunk vissza
Robert Kubica!








Share

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Share