2011. március 18., péntek

Chilis bab egyszerűen, villámgyorsan

Két hete Éva néninél ettem chilis babot, és arra jutottam, hogy eddig feleslegesen tartottam magamtól távol ezt a kaját. Az is sokat segített volna, ha tudom: nem feltétlenül kell erősnek lennie, és meg lehet úszni gyomorégés/lángoló arc összeállítás nélkül is.
Vettünk fél kiló sertés darált húst, azt beletettem egy fazékba, és alágyújtottam (mindig nagyon koncentrálok, hogy ne keverjem ezt a sorrendet). Nem öntöttem alá olajat se, tejet se, szörpöt se... az elsőt azért nem, mert feltételeztem, hogy a husiból kisült zsír is elég lesz alá... a másodikat azért nem, mert a tej odaégne... a harmadikat pedig azért nem, mert a szörpöt málna ízűnek szeretem.
A húst megsóztam, és sütöttem... sütöttem... és néha kavargattam is.
Kb. 10 perc után szórtam rá pirospaprikát, paprikás sült krumpli fűszersót (ez manapság csak a tejbegrízből maradhat ki)... és, ha már ennyire népszerű nálunk, megmutatom:

Tanyasi ropogós sült fűszerkeverék azért került a chilis babba, mert semmi más csípős nem volt itthon... nem szeretjük az erőset/csípőset, ezért. Nem azért, mert elfelejtettünk venni (pedig gyakori probléma az is). Ilyen fűszerünk azért van mégis, mert valamihez hozzácsomagolták... arra már nem emlékszem, hogy mihez. Nem nagyon használom, mert kicsit csíp... de ez most jól jött.
Éva néni külön chilis bab fűszerkeveréket ajánlott, de március 15-én (amikor ezt főztem) nem volt nyitva egy olyan hely sem, ahol kaptam volna... mint később kiderült, nem is hiányzott bele... bár, ezt igazán majd akkor tudjuk eldönteni, ha majd csinálok azzal fűszerezve is.
A fűszereken kívül még két doboz babkonzervet és egy doboz kukoricakonzervet tettem bele... valamint kb. fél liter vizet. Fedő alatt főztem, amíg az egyik kóstolásnál úgy éreztem, már kellőképp megfőtt.

Nagyon laktató, ezért lányoknak csak fél tányér az ajánlott adag...
negyed kiló friss kenyérrel és evőkanállal.



Nagyon-nagyon várunk vissza
Robert Kubica!







Share

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Share