2010. február 26., péntek

Tejszínes-gombás-tárkonyos csirkemell

Rájöttem, hogy sokáig méltatlanul feledkeztem el a tárkonyról. Nem is értem miért... annyira finom! Imádom az ízét, az illatát, és azt, hogy most már nem félek használni.

Erről is csak kábé voltak elképzelései Nyúlnak. Csak annyit segített, hogy csirkét enne, és nem lenne baj, ha gombás lenne. Jó, mondom, akkor ez tepsis lesz... és tejszínes is... és ha már, akkor sajtos is, meg tárkonyos. Nem találtam olyan receptet, amibe ezek együtt szerepeltek, ráadásul tepsi alakzatban, ezért megint merészre vettem, és több receptből összehoztam azt, amit szerettem volna végeredménynek.
Vettünk 4 egész csirkemellet... erről később kiderült, hogy sok, ezért egyet lefagyasztottam, a többit pedig kiklopfoltam. A fél kiló gombát pucolás után margarinon megpároltam kicsit, de nem készre... megsóztam, és ráborítottam fél liter főzőtejszínt. Nem főztem, nem forraltam, csak tárkonyt kevertem bele, és a tepsibe fektetett csirkemellekre öntöttem. (A husi alá is margarint vágtam vékonyan.) Nem fűszereztem agyon, mást nem is tettem bele a tárkonyon kívül, csak egy kis petrezselymet. Alufóliával lefedtem, és beraktam 45 percre a sütőbe... aztán, levettem a borítást, rátettem a reszelt sajtot, és sütöttem még pirulásig.

Szerintem a rizs illik ehhez a legjobban.

Frissítés:

A tavalyi szülinap után, idén is (2011) ezt sütöttem Őnyusziságának.
Nem tudom eldönteni, hogy most tényleg szebb lett,
vagy csak a kép lett jobb.





Share

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Share