2010. január 31., vasárnap

Tojásleves

Már többször megkívántam az utóbbi időben, de tegnap annyira, hogy azonnal el kellett készítenem. Alig bírtam kivárni, hogy elkészüljön! :)
Még soha nem főztem korábban, úgyhogy azzal kezdtem, amivel ilyenkor szoktam: rákerestem a google-n, és az egyszerűbbekből összegyúrtam a saját receptemet. Abban mindegyik leírás megegyezett, hogy az 1 darab vöröshagymát egészben kell beletenni, és a végén ki kell dobni, de azt tudtam előre, nálam nem így lesz. Hagymát vétek kidobni! Jó, azt nem gondoltam, hogy olyan picire aprítom fel, mint a pörkölt alá, de egészben se hagytam: hatfelé vágtam, és a végén a levessel együtt megettem. Tudom, nem illik magát dicsérnie az embernek, de nem érdekel. Ez a leves pont olyan ízű volt, amilyenre akartam csinálni! Nagyon finom volt! :)
A rántáshoz kellett 6 ek olaj, amibe 4 ek lisztet tettem. Miután megbarnult, következett az 1 tk pirospaprika. Felengedtem 2 liter vízzel, beletettem a hagymát, a sót, a 3 ek ecetet és a 2 db babérlevelet. Mivel mindent megcukrozok, ebbe is tettem egy ek cukrot (állítólag a cukor jobban kihozza az étel ízét). Amikor forrt, megkóstoltam, sótlan volt picit, de itthon már nem volt több só, ezért egy erőleves kockát tettem még bele. Az 5 db tojást feltörtem egy tálkába, és nem kevertem fel. Nem akartam, hogy teljesen egyben legyen a levesben, és azt sem, hogy nagyon kisrészletekben, ezért úgy egészben csorgattam bele, és annyira "törtem" szét, amennyire a fakanállal össze lehet törni finom kevergetés közben. Az állaga így pont olyan lett, amilyet szerettem volna.

A kép alapján úgy tűnik, mintha legalább 6 hagyma lenne
a levesben, pedig csak 1, de az hatfelé vágva.


Share

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Share