2011. január 10., hétfő

Gyümölcskenyér

Karácsonykor nem sokat kockáztattam... sütit mindenképpen akartam sütni, ugyanakkor valami ehetőre vágytam... gondoltam, csak olyat készítek el, ami egy tálban összekeverhető, és nagyon érthető és világos recept van hozzá. A recept persze nem volt tökéletes, de most tényleg nem az én hibámból... jövőre nem csak addig áztatom be az aszalt gyümölcsöt, amíg a tészta többi részét összekeverem, hanem jóval előtte... szerintem, 2-3 órát is hagyom majd úszni, bódulni a páleszos tálkában. Margarinból 15 dekát írt... abból többet használok majd, mert kicsit száraz lett a tészta... talán 25 deka lesz a megfelelő mennyiség.
A receptet most már így is írom:
25 dkg margarin, 15 dkg cukor, 5 tojás - összekever habosra.
Fokozatosan hozzáadjuk az 1 csomag sütőport, a 25 dkg lisztet és egy citrom reszelt héját.
Az aszalt gyümölcs mindegy milyen, én az egzotikus mixet választottam... a lényeg, hogy legyen 20 dkg, és hogy ne aromával terrorizáljuk, hanem valódi alkohollal... nálunk a rum nem nyerő, ezért barackos mézes pálinkába áztattam. Lehet hozzárakni még pár dkg diót, mogyorót vagy mandulát... lehet, de én inkább egy csokimikit áldoztam fel. A recept szerint 5dkg darabolt étcsokoládé kell, de a mi mikulásunk édes volt, akár Vidra ébredés után.
Az áztatott gyümölcsöt szórjuk meg két evőkanál liszttel, hogy ne süllyedjen le a tészta aljára. Kivajazott, lisztezett hosszúkás formába öntsük bele a masszát, és előmelegített sütőben, 200 fokon 40 percig süssük meg.

A harmadik naptól, akár fegyvernek is használható.


Megjegyzés 1:
Ha kész, még forrón vegyük ki a formából, különben benedvesedik.

Megjegyzés 2:
A hosszúkás sütőforma bizonyos esetekben bekanyarodik, meggörbül...
de ne aggódjunk, nem Danny Blue van a közelben, csak egy kuglóf forma.

Megjegyzés 3:
Még melegen érdemes megszórni porcukorral... tehát, porcukorral, és nem vaníliás cukorral, ahogy én... nem rossz az íze, csak körülményes a szalvétáról felcsipegetni.

Megjegyzés 4:
A macska nem szereti, ezért nem fog enni belőle,
viszont a savanyú káposztára ráfanyalodik.




Share

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Share