2011. január 5., szerda

Fokhagymakrémleves

Karácsonykor a vacsorára készültünk igazából... meg a fa díszítésre, ezért ebédre csak egy kis levest főztem. Sima hagymaleves már többször is volt, pl tavaly ilyenkor is, ezért most fokhagymakrémleves volt, mert olyat még nem csináltam.
Az eredeti recept 5-6 gerezd fokhagymát ír, de én egy egész fejet tettem bele... nekünk így sem volt erős. Az áttört fokhagymát 5 deka margarinon kicsit megpirítottam (az eredeti recept szerint meg kellett volna fonnyasztani, de szerintem ha a fokhagymát átnyomjuk, az már önmagában elég fonnyadt). A megpirított, fonnyadt fokhagymára ezután rászórtam 3 evőkanál lisztet, és lassan felöntöttem másfél liter vízzel... viszonylag csomómentesen sikerült. (Ebben az első adagban... a későbbi ismétlésben már nem annyira, abban voltak apró kis gombóckák, és Nyúl nem vette be, hogy az direkt van.) Mielőtt lefedtem, megfűszereztem: erőleves(vagy húsleves)kocka, só, bors, szerecsendió.
Azt csak a végén értettem meg, hogy az eredeti recept miért javasolja, hogy 5 perc forralás, főzés után, a tűzről levéve öntsem bele a másfél deci főzőtejszínt... nem értettem, miért nem kell belefőzni, ha már főzőtejszín a neve neki.
Szóval, a fűszerezés után, beleöntöttem a tejszínt is... 2 decit, mert nálunk csak nagyot lehet kapni, és így is maradt még egy adagra. Miután beleöntöttem, még jó, hogy nem mentem messzire... azonnal futni kezdett volna utánam... így csak a fazék tetejéig jutott. Küzdöttem, küzdöttem, de nem szökött meg. Őnyulasága se a sajtreszelés elől...

A reszelt sajt nagyon illet bele... és kétféle bruschettát is vettünk hozzá, de annyiban maradtunk, hogy a Bake Rolls is jó lesz legközelebb. És azóta már volt is legközelebb... és nehezen tanulok, mert a másodiknál is beleöntöttem egyből a tejszínt... azt hiszem, a megoldás egy magasabb fazék lesz.



Share

5 megjegyzés:

  1. Jó kis leves, én is szeretem, de nálunk nem szoktak ilyen extrák lenni, sima kifli fel van karikázva, és megpirítva pici olajon:))

    VálaszTörlés
  2. Szosz, az ajtót is csukd be, akkor nem fut ki...

    VálaszTörlés
  3. Nálunk se szokás az ilyesmi, pirított kenyér szokott lenni a már többször emlegetett hagymaleveshez, de most karácsonyra megadtuk a módját :)

    Szerintem mondjuk a leves erős fokhagymás íze el is nyomta ezeket a speckó izéket..

    VálaszTörlés
  4. Igen, tényleg tökmindegy volt milyen ízűt ettünk hozzá, semmit sem lehetett érezni belőle...
    viszont, mi nem olajon pirítjuk meg a kenyérkockákat, hanem simán berakjuk a tepsibe, és 250 fokon megsütjük... oda kell rá figyelni, mert sokáig semmi, aztán hirtelen koximaxi lesz belőle. :)

    VálaszTörlés
  5. Úgy sem rossz, de többször szmogriadó volt belőle, azóta olajos sütés van:)))

    VálaszTörlés

Share