2011. február 5., szombat

Rizses padlizsán

Nem is tudom miért nem vettünk korábban wok-ot, nagyon jó. Egyetlen hibája van: ha kaja is van benne, nem bírom el egyedül... de semmi gond, segítségnek ott van Nyusz, megoldható ez a probléma is.
Először valami olyat sütöttem benne (vagy főztem, nem is tudom pontosan), amit korábban már valamilyen formában elkészítettem... közeli asszociációban... és legyen kétszavas, mondjuk.
A cukkinis receptemet gondoltam át annyiban, hogy kuszkusz helyett rizs volt, cukkini helyett pedig padlizsán... a többi ugyanaz:
Egy tálka rizst megmostam, kevés olajon megpirítottam, megsóztam, felöntöttem két tálka vízzel, beletettem a felkockázott padlizsánt, és hagytam rotyogni... amikor már nem volt alatta víz, beleraktam az apróra vágott sajtot is, egy kis citromlével és szárított petrezselyemmel.

Ha a padlizsánt nem sütjük meg rendesen, ehetetlen a héja...
lehet, hogy egyébként is, de ha eléggé megsül, könnyebben elrágható.

Imádom a "szellemes" kajás képeket...
ott lebegnek a friss ebéd körül, és nem lehet bírni velük.
Nehezen, többszöri fújásra állnak csak odébb.






Share

2 megjegyzés:

  1. Ezek az asszoc dolgok azért nálad közel se veszélytelenek.. de ez a wok dolog tényleg jó. Majd anyámékat apámékat is meg kell kérdezni mire jutottak vele :))

    VálaszTörlés
  2. Most jut eszembe... anyádék tőlünk (tőlem) kértek receptet hozzá... jól elküldtük.
    Nem veszélyből csinálom, inkább kalandvágyból. :)

    VálaszTörlés

Share